fredag 5 april 2024

Vita sötnosar

Fredag igen och enligt den där väderleksprognosen skulle det väl bli ganska hyfsad temperatur idag men solen orkar inte riktigt ta sig igenom molntäcket än så länge här. Lite frusen blev jag allt medan jag tog bort fjädrar och annat påskpynt här ute. Men nu samlar jag ihop skröfset som jag tänker leverera till återvinningen senare. Annars så har det blivit såå dåligt med promenader här på sistone så jag hoppas att det ska bli tid och ork för det också i helgen, fastän det är en hel del annat som behöver göras.. Men ett litet miljöombyte och en promenad kan ju pigga upp mer än vad man kan föreställa sig ibland 😉 Jag får se vad jag har orkat och hunnit med att göra när jag närmar mig kvällen och om det finns energi över för andra planer än trädgård i helgen. 

Någon har kanske undrat lite över var jag egentligen gjorde av de vita penséerna.. Det är tyvärr som så att de alltid verkar vara lite senare än de andra sorterna och de blommor som hade kommit på dem, de blommade över i ett nafs och sen stannade allt av när det blev kyligare. Så de har helt enkelt fått stå kvar i uterummet tills de börjar bli lite mera presentabla, det vill säga blomvilliga! Men till dess får jag njuta av dem inne på nära håll där de står så länge..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com