måndag 1 april 2024

Första april & påskrosor

Det blir inte några första aprilskämt här, för även om jag visst är humoristisk och dessutom kan ha en lite sjuk och svart humor ibland, så är det skillnad på skämt och skämt.. Jag tycker att det är alldeles för mycket som går ut på att lura en massa människor nuförtiden och vissa lurendrejerier kan vara helt förödande, så jag avstår och hoppas slippa bli utsatt. Det är så cyniskt att godhjärtade människor som tror gott om andra ska råka så oförtjänt illa ut som de ofta gör idag.

Cavalleri Rusticana, den italienska operan igår var så välbesökt och musiken överträffade mina förväntningar. Jag blev förvånad av att jag blev så gripen av den romantiska operan men allt går visst rakt in i mig nu, på gott och på ont, det är vackert men smärtsamt. Hoppades kanske lite på något annat igår men tyvärr inte, istället fick jag oväntat sällskap från kyrkan till parkeringen. Det var en kvinna som jag hade blivit lite bekant med vid något tidigare musiktillfälle och som fick syn på mig när jag var på väg ut. Det var iofs trevligt att träffa henne men egentligen var jag inte upplagd för något småprat då.

Idag hade trädgårdsväninnan M. öppnat sin trädgård så att man fick komma och njuta av den och kanske köpa något fint i växtväg. När jag kom dit med en gång så sken solen så härligt och fåglarna kvittrade riktigt fint och det såg helt ljuvligt ut med alla vårblommorna. Men medan vi fikade så hann tyvärr det fina solskenet försvinna så när jag började att ta bilder var det inte alls samma fina ljus längre.. 

Bilderna från Mariannes har jag inte hunnit gå igenom riktigt än, för att se om det är några som duger så här bjuds bara på mina påskrosor!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com