fredag 12 april 2024

Fredagssysslor

Här har inte hänt några märkvärdigheter alls, utan hittills har jag bara gjort det gamla vanliga som träning, tvätt, lite städ och plock med sådant som ska iväg till återvinningen. Jag vaknade onödigt tidigt i morse men lyckades inte somna om, så även om jag inte har något livsnödvändigt att göra så lär jag nog ändå inte orka med riktigt allt den här dagen och jag blir lätt lite håglös när jag är trött.. Men jag hoppas i varje fall att komma ut på en promenad här senare i eftermiddag när jag varit iväg och handlat. 

I Kristianstad igår var det inget skönt väder att ut och gå i, men när jag körde genom stan så såg jag tydliga tecken på att våren hade hunnit längre där än hemma. Bland annat så blommade prydnadskörsbärsträden i rosa skyar mellan hyreshusen på Kapellgatan och även om det är en väldigt kortvarig blomning så är det bara så härligt och välkommet.

Längs med vägarna i skogspartierna så kan man njuta av att det lyser det vitt från hela sjok med vitsippor och som onekligen är maffigare än mitt pyttelilla här i trädgården fast det lyser så välkomnande här vid infarten. Jag såg också på något skyddat ställe att några vildplommon hade börjat att blomma och det är också så vackert! Här hemma är det mer sparsmakat med blomningen speciellt med tanke på hur mycket som jag har planterat här genom åren. Nåja, de vita penséerna kom ut till sist i år, planterade i lite olika små terrcottakrukor istället för samlade alla i en större, så blir de flera små ljusglimtar.

Jag har inte bestämt något för helgen utan tar det som det kommer, dagsformen får bestämma. men talet om jag kör iväg och tar en promenad någonstans. Det är också en konsert på söndag kväll men jag får se om jag går.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com