måndag 15 april 2024

Vit lackviol

Eller gyllenlack som den här sommarblomman också kallas för, den har jag haft några gånger tidigare men de brukar ge upp efter ett tag. De ska vara väldigt väldoftande men jag tycker nog inte att känner så mycket doft på mitt nyinköpta exemplar, som det brukar vara på de här annars. Kanske doftar de andra färgerna mer än vad de vita gör men det kan också bero på att mitt doftsinne har försämrats ganska mycket efter att ha varit väldigt bra tidigare..Men förhoppningsvis kommer blomdoften att kännas bättre när det blir lite varmare. 

Den här morgonen började med klarblå himmel och solsken fast med bara några få plusgrader men innan jag hade hunnit ta vara på fotoljuset så hade det nästan blivit molnigt här. Men det skiftar lite fram och tillbaka med solen, fast jag är glad om det bara inte regnar för jag håller på och vädrar en del plädar och sådant.. Det är alltid så mycket på "listan" och det känns som att jag behöver passa på att försöka få undan lite medan energinivån håller sig något så när och så det inte hopar sig ännu mer. För ifatt kommer jag aldrig med både hus och trädgård, knappast ens med antingen eller numera 😉 

En del blev det gjort här idag så jag är ganska nöjd om än trött, hoppas att din måndag har varit som du hoppats på.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com