söndag 7 april 2024

Söndagssol??

En långsam start här idag eftersom jag för en gångs skull somnade om..och vaknade väldigt sent för att vara mig. Så jag yrar nog mest omkring en del här i trädgården när jag väl har fått i mig frukosten. Lite si och så med solskenet här nu, men med hela 17+ så hade det bara varit lite lä här någonstans så kunde det varit skönt att bara suttit och slappat. Fastän här finns en hel del att ta tag i, så blir det bara lite småplockande här ute.. 
 
Solen kommer och går här nu och verkar inte kunna bestämma sig men jag hoppas på uppehållsväder för jag tänker att ta mig en runda här i byn lite senare. Fast jag får nog ladda batterierna med lite kaffe innan dess.. 

Det blev en lite längre och ganska så varm promenad i solskenet runt byn här i eftermiddag. Så nu känns det skönt att sitta ner en stund innan jag ska fixa lite mat här. 

Vackert japanskt (?) körsbärsträd från hälsoträdgården igår och ett som inte hade kommit så långt i blomningen. De stora rostiga järnkrukorna med primula har jag visat innan men de är bara så läckra och nu blommade det bättre. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com