måndag 22 april 2024

Röda vivor & snö

De allra första "gullvivorna" som jag fick syn på här för några dagar sen, de var röda. Förmodligen så är de väl några slags korsningar som heter något helt annat än bara gullvivor.. kanske rent av rödvivor.. Nej, förlåt det där var bara mitt hittepå 😉 Men den översta är dessutom dubbel som kanske syns och inte alldeles vanlig.. den kallas visst 'House in House' och tidigare så hade jag ganska många av den men den försvann visst lite i taget av någon anledning.

Det känns inte alls särskilt vårlikt annars med temperaturen runt nollan och vitt snöpuder på taken här på morgonen, brr.. Kanske inte såå himla underligt att man är förkyld och känner sig lite skruttig.. igår blev det ett bakslag och jag fick rejält ont i halsen men det känns bättre idag, fast nu glöffar jag mest lite irriterande, alltså småhostar på skånska. Har inte mycket tålamod med mig själv nu..och jag mår mycket sämre nu igen..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com