lördag 13 april 2024

Lördagsmys

Lördagen har alltid varit min favoritdag i veckan även om jag alltför ofta har haft för mycket att greja med i trädgården eller med annat för att kunna njuta av den som jag många gånger har önskat. För egentligen så vill jag helst ha något (i min smak) lite småmysigt inplanerat och inte behöva känna någon stress med det ena eller andra.. Det behöver inte alls vara något märkvärdigt men att bara känna sig fri att ge sig iväg och njuta av en promenad någonstans. Kanske en runda på stranden längs med havet, i en grönskande park eller flanera runt lite på stan. Men det ska erkännas att det känns betydligt trevligare när det är något lite hyfsat väder så att man slipper bylta på sig hur mycket som helst och att inte hårtestarna står åt alla håll för att det blåser eller regnet piskar en i ansiktet.. ifall man sen vill gå och fika eller något. Jag behöver hursomhelst köra ner till byn idag för att hämta en beställd medicin och med det sagt så.. är jag förstås frestad att ge mig vidare iväg på en liten runda om inte vädret brakar loss med den ena eller andra överraskningen.

Jodå, så blev det och efter tivolirundan så blir det en sväng på stan också, vindpinad eller ej 😉 Efter att ha provat lite olika plagg men inte hittat något fint, så får det bli en fika på Darins.. Den satte jag då nästan i halsen när jag kom på att parkeringstiden hade gått ut. Så i rena lättnaden över att inte fått någon p-bot så körde jag hem..

Första bilden är på röd nunneört som jag fick av trädgårdsväninnan ifjol, violett har jag redan många av.. Bild nr två på lusthuset är från en promenad i Tivoliparken för exakt tre år sen. Sista bilderna är från idag, på några av alla fina lökväxter som är på gång i parken och på den välkomnande penseplanteringen..











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com