onsdag 3 april 2024

Aprilvitt

Vår möter vinter i en och samma bild! Inte oväntat för man hade förvarnat men som vanligt så hoppades åtminstone jag att det skulle dragit förbi norröver.. Jag fokuserade endast på väderleksprognosens 7 plusgrader (?) över Skåneland som helhet igår och hade det som målbild för dagen! Men så lätt besegrar man tydligen inte vädersystemen och jag är tacksam att jag fortfarande har vinterdäcken på, även om jag bara ska ner till byn för några ärenden. Fast jag kunde ju glömma allt om blomfotografering som jag hade tänkt att syssla med, så snart det blev en ljusare dag.. för jag menade ju såklart en soligare!

Hursomhelst så kan man se att det är en del sådder på gång här nu, även om det är betydligt mindre än vad det brukar vara och även senare än tidigare år. Nåja, det får bli som det blir med blomningen.. Tänker att den förstås kommer i gång senare då men att det kan vara fint det också, kanske till och med ännu bättre med lite septemberblommor 😉 Jag har förstås även en del sorter som ska sås direkt ute på friland sen när det blir lagom temperatur för det, som t ex solrosor, zinnia och rosenskära och de kan också vara sena att blomma en del år.

Vy från mitt ena belamrade köksfönster och på den totalt översnöade pensékrukan vid infarten!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com