onsdag 10 april 2024

Innepyssel

Efter ett par dagars härlig vårvärme och mindre sköna utomhusjobb här så är det betydligt blåsigare, svalare och ganska mulet i skrivande stund. Bara på ett par dagar så ser man annars att det börjar grönska och knopparna sväller även om det inte syns såå tydligt på det gamla hängkörsbäret än, så är det på gång. Under trädet får lökar och allt annat växa huller om buller bäst det kan nu för jag orkar inte gräva om den här rabatten en gång till. Men den fick ett gammalt solur till prydnad som jag fyndade i fjol, så har man något annat än den allmänna röran att titta på här.. 

Det blir så skönt att (förhoppningsvis) kunna hänga undan vinterkläder och sådant nu, även om temperaturen sjönk snabbt här igår eftermiddags så jag fick ta på den varmare jackan igen.. Jag känner mig lite ruggig idag med och blev riktigt sugen på något varmt inombords så det får blir en värmande löksoppa till mat. Fast jag gör inte den franska varianten med ostgratinerat bröd ovanpå, jag tycker det blir lite slabbigt att äta så. I så fall så får det vara på assiett vid sidan om, men till vardags blir det gott och nyttigare med rågknäcke till.

Annars så drömmer jag om lustfyllda ögonblick när jag kan sitta utomhus i solskenet, koppla av och njuta av vad trädgården har att erbjuda som jag gör på den sista bilden 😉 


Lyckades plåta de här knopparna trots blåsten. Blomningen varar aldrig mer än en vecka så man se till så man inte missar den!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com