torsdag 18 april 2024

Sommarblom

Precis som om jag inte själv lyckas med att få en och annan fröpåse för mycket med mig hem.. så kommer promenadväninnan helt plötsligt med hela den här frökartongen! 

Så säger hon, jaa du kan ta den för jag behöver ju inte så många frön.. Nej, hon har alltså en blomlåda på sin uteplats visserligen modell större.. men ändå, frökartongen räcker säkert till 12kvm!  Nåå, du sa du kunde ha äng så du kan väl bara ösa ut dem någonstans.. Det är förstås välment, men jag orkar bara inte ens försöka förklara varför inte det funkar så att anlägga en äng. Men det känns ofta lite så med dem som inte har haft trädgård att de verkar tro att det mesta sköter sig självt ganska så lättvindigt och att man nog överdriver hur mycket man har gjort eller hur många timmar man lagt ner när det knappt syns. "Här behöver du ju inte göra så mycket mera än si eller så" om ett hörn där har man jobbat hur länge som helst och anser sig ha fixat så mycket man klarat av.. Då ska jag säga att det är minsann rena rama turen att man inte är våldsbenägen när man står där med något trädgårdsredskap i handen 😉 

Men nu så ska jag till sist ta och samla ihop mig själv och det som ska till återvinningen och sen ut och fixa en del här ute! 

Tre hagelskurar senare så har lagt ner mitt utomhusarbete här för idag, för det är inget vidare att vara ute när det vräker ner vassa isklumpar i ansiktet!

Tror nog att jag har haft med den här lite annorlunda låten med fårkörens bräkande här tidigare.. men i vilket fall som helst så kan den passa efter en vakennatt, då jag sen sov alldeles på tok för länge!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com