tisdag 2 april 2024

Trädgård & skrivare

Såklart att jag ville köra till trädgårdsväninnan igår, både för att se hur långt vårblommorna hade kommit nu men även för att umgås lite med trivsamma människor. Hon har en mängd olika sorter så det var väldigt mycket som blommade så vackert överallt. Men som jag nämnde igår, så hann det bästa fotoljuset försvinna innan jag började att ta foton och dåligt ljus det funkar inte alls med min mobil. Så nu får jag ännu en anledning till att köra dit igen så snart det blir lite bättre fotoväder och helst innan alla fina sippor och annat har blommat över då. Tyvärr så ser det väl inte såå lovande ut på väderfronten den här veckan men det har ju hänt förr att de har fel i prognoserna. Så man kan ju bara hoppas att de har fel på "rätt håll" nu då och att det absolut inte kommer något av det där hemska ordet som jag inte ens vill skriva så här när vi kommit in i april, ja ni vet vilket.. 

Idag har det inte blivit så himla mycket uträttat för jag har hållit på ett bra tag igen med att försöka installera en ny skrivare som inte ville riktigt som jag.. Men jag är ändå otroligt tacksam för till sist så verkar det peppar, peppar som att jag har lyckats med att leta upp rätt drivrutiner och jag har minsann fått ut en testsida här, även om det inte alls blev så fint som med min förra skrivare som gick sönder! Jag får fortsätta med inställningar och lära mig mer hur den funkar med scannern en annan dag.. Nu får det firas med kaffe och en knäckemacka för det gick åt mycket energi och hördes kanske någon liten svavelosande ed också här 😉 Det var ju ett bra väder att syssla med sådant här i, när det ändå regnar och inte är särskilt varmt ute!

Här kommer några av bilderna som jag tog hos M igår och jag ber om överseende för kvalitéten men det syns väl i varje fall att där är många blommor..










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com