söndag 21 april 2024

Lönnblommor

Just nu blommar lönnarna både här i trädgården och runt omkring och det är förstås både på gott och på ont. För de är i min smak väldigt vackra från blomningen på våren och till den, under rätta förhållanden spektakulära höstfärgen. Men, och det är ett stort men, för de sår sig numera något oerhört överallt. För vänder man bara ryggen till ett litet tag, vilket är lätt hänt i denna stora trädgården så har de vuxit upp, ofta inne i andra otillgängliga buskage och då är de genast väldigt svåra att ta bort.

Fast nu när det hade blåst här så hittade jag lite söta blomklasar här på gräsmattan från lönnarna och de hamnade i en glasskål på fot här och jag tyckte nog det blev ganska fint med den färgklicken, för det blev ju aldrig någon bukett på bordet den här helgen.

För övrigt så känner jag mig bättre idag och jag lyckades faktiskt sovit hela natten, (bara det!) trots att jag hade legat hela dagen igår. Så nu hoppas jag verkligen vara på bättringsvägen igen snart, men bäst att ta det lite lugnt.. Även fast det förstås annars är en hel del som jag skulle ha behövt att göra, både inne och ute precis som vanligt med andra ord 😏 Får väl försöka meditera lite och sen tänka på något annat.. 

Jag missar en orgelkonsert ikväll men det kan ju inte hjälpas för det är bättre att jag blir frisk fort och det där molandet i huvudet som jag hade redan innan förkylningen bröt ut, det går visst igång med detsamma när jag försöker mig på något, märker jag..  Det är aldrig kul att missa något som man har tänkt sig men som tur är kommer det att vara flera konserter i maj som jag kan gå på. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com