lördag 20 april 2024

Vårvitt

Ännu en kall aprilmorgon och även om det åtminstone till att börja med var solsken och vackert ute som brukar vara uppiggande, så känner jag mig fortfarande ganska så matt och ruggig.aa Hmm, jag som hade sådana härliga tankar om hur lyckad den här dagen skulle kunna bli.. och här sitter jag nu fortfarande långt upp på förmiddagen och petar i mig den så nödvändiga yoghurten. Tror nog tyvärr att jag får hålla mig hemma idag om inte ett under sker här.. och hur ofta sker det väl egentligen sådana 😏 

Tog några bilder här ute häromdagen för nu när den vita krokusen och vårstjärnorna har blommat över så är det andra blommor som har kommit i den vita rabatten. Det är den fläckiga lungörten 'Sissinghurst' och vintergrönan, båda lite av marktäckande, som nu har tagit över och lyser upp lite här. Men jag får bestämt ta nya bilder på lungörten som inte blev något vidare, för jag försökte visst att zooma in den bara för att slippa gå ner på knä i det våta gräset.

Idag finns det absolut ingen ork över för någon träning men jag försöker att boosta upp mig lite här med musik från radion.. fast jag får nog krypa ner i sängen ett tag igen här..

Uppe lite nu, fy så trist att vara kass..och på en lördag också, men hoppas du har det bra! Det kanske blir svårt att sova när jag legat hela dagen men jag är fortfarande trött och lite febrig.. 🥱


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com