tisdag 9 april 2024

Utestäd & trädgårdsfix

Kanske inte nytt för alla, men som jag nämnde igår så hade jag gjort ett lite hastigt besök hos M. på eftermiddagen, för att njuta av alla ljuvliga vårblommor som hon har i sin smått otroliga trädgård. Egentligen är det himla synd att bara skynda sig igenom den. Men efter att ha grejat här hemma så blev klockan mer än vad jag hade tänkt, speciellt med tanke på att jag skulle plåta när det var fint ljus.. Men jag tog en del bilder som åtminstone inte var sämre än dem som jag tog senast jag var där, då det blev alldeles för molnigt! Jag tänker inte ge mig på att räkna upp namn på alla de här blommorna.. men här finns t ex flera julrosor, nunneört och blåsippor i olika färger. 

Men idag så är jag igång igen här ute för det gäller att passa på medan det är uppehållsväder för det skulle visst bli sämre igen. Fast då har jag kanske prickat in ett besök på det vanliga stället på rätt dag den här gången, för stämmer prognosen blir det regn på torsdag.. och det kanske ändå kan vara bra att få en vilodag mellan varven här. För nu så har jag försökt att skrubba bort alger från snickerier utomhus här och är redan trött, puh.. För även om jag gillar grönt så finns det ju faktiskt gränser även för mig!

Det är enbart bilder från M:s trädgård idag, här finns bara enstaka duttar med blommor jämfört med i hennes. Men det är ok det också, jag ställer in mig på att jag så småningom får njuta av andras blomster istället! Kanske försöka mysa och njuta lite mera överhuvudtaget 😉


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com