tisdag 16 april 2024

Pärlhyacinter

Igår hade jag tänkt att nämna något om konserten som jag var på i söndags men det försvann visst helt bland annat man har i tankarna.. Musiken var på det stora hela bra fast som jag befarade fanns det en del inslag som jag har rysligt svårt för, som när det blir för mycket åt gospel. Det var alltså den genren jag menade att jag inte kan med, för annars så var det duktiga musiker precis som det brukar vara. Den här gången med Krikör, solister och musiker ur Christianstads Symfoniker. 

Som väntat så får jag ta det lite lugnare idag efter att hållit igång rejält här igår. Så jag ska spara mig och inte ens köra till återvinningen och får sätta på mig skygglapparna så jag inte ser det som skulle lämnats där 😉 Men en tur till matbutiken blir det för jag måste fylla på förråden.

.. kanske lite igenkänning på den här!


Bilderna är på kyrkbackens vackra blommor från gårdagens promenad. Man har anlagt äng här också och nu blommar det mängder av knalllblå pärlhyacinter men det kommer att skifta under säsongen. Där det funkar så är det absolut ett både vettigt och vackert alternativ till det eviga körandet med åkgräsklippare. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com