lördag 6 april 2024

Trolle Ljungby med mera..



Tänker att jag nog ändå ska ta mig lite tid för att göra något annat ett par timmar.. även om det är på samma tema eftersom jag ska krafsa lite i jorden 😉 För jag tänker köra ut till kyrkogården snart för att äntligen sätta några penséer där nu när vädret möjligen blir lite varmare. Jag skulle ha satt dem innan jag körde till konserten påskdagen men precis som jag befarade så hittade jag ingen avfart då i pågående vägbygge. Det var nämligen förbjudet att göra vänstersväng där det borde ha varit en avfart.. Så idag försöker jag med att ta "bakvägen" över Tosteberga istället och sen när jag ändå är på det hållet så.. kör jag väl vidare för att ta en promenad om jag nu inte somnar där ute efter att ha sovit sämre än sämst så är jag nästan yr.. 

Kanske piggnar jag till efter en uppfriskande runda i parken och på stan! Nja, inte något särskilt för även om det var mera vårlikt och varmare på båda ställena idag än tidigare så saknades det något.. 

Blommorna är vita vårstjärnor, fullkomligt ljuvliga.. och låten är till dig! Förlåt, men efter att ha lyssnat mer noggrant på den så är den nog lite för mycket.. och även väl brutal, fast det är ju deras story och man kan förstås inte hålla med om riktigt allt 😏


Hälsade på min bror och hans sambo när jag varit i stan, fast de skulle gå på hockeyn senare så jag stannade inte så länge. För en gångs skull så var det riktigt skönt även hemma i trädgården, varmt och ingen blåst att tala om. Så nu är säsongen igång på riktigt och det lär inte bli så mycket tid över för att fara omkring på en massa andra ställen.. 

Nu när jag tittar närmare på bilden med stenblocken så syns ju knappast min lille följeslagare i parken, haren den var så fin! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com