söndag 14 april 2024

 Körsbärsblom

Ja, det riktigt gamla hängprydnadskörsbäret har lyckats prestera ännu en blomning trots att trädet lever på övertid.. För varje år som går så dör det fler grenar än vad det kommer nya och många hade nog tagit bort det vid det här laget, istället för att hålla på och putsa bort det vissna efter hand och försöka gjuta mer livsmod i det. Men inte jag inte, finns det liv så finns det hopp och jag fortsätter pyssla om det, med lite som konstgjord andning tänker jag och hälften blommar ju så vackert i oftast en hel vecka 😉

För övrigt så blåser det så det står härliga till här idag så att det viner, bankar och slår i fönsterluckor och allt här.. och jag känner mig mer eller mindre sjösjuk och än så länge så har jag inte fått något ur händerna.. mer än att lyckats plåta ett halvt körsbärsträd (den blommande halvan) genom fönstret..fast nu så har jag varit ute här och plåtat lite. 

Här försvann i varje fall elen för en stund sen så jag får spara på min mobilladdning.. och fortsätter det att blåsa så här mycket så lär jag inte våga mig på att köra iväg till någon konsert för bilen som jag kör är ett riktigt vindfång..Fast jag provar att köra iväg ändå så jag väl se om jag kommer fram och kanske får möjlighet att ompröva eventuella förutfattade meningar om musikaler.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com