måndag 8 april 2024

Linjerat..

Ja, det kan det visst vara även på blommor och det är ganska så läckert tycker jag! Här den allra sötaste porslinshyacinten men med så korta stjälkar så att ett litet gammalt saltkar fick funka som vas. De här små blommorna fanns från början mest i enstaka exemplar i kanten av syrenbuskagen tillsammans med mängder av scilla som även kallas rysk blåstjärna, som på bild nr två. Men nu har de blivit lite flera och man ser dem lite här och där, nästan som de vill komma fram mer i ljuset och visa upp sig och visst är de väl värda att se på! 

Vårtrötthet eller vad som har hänt med mig (!) så är det rysligt segt den här dagen också. På tal om linjerat eller snarare rutat så stirrar jag med jämna mellanrum här på blocket med min ""Att göra lista", precis som att den skulle kunna fixa allting av sig självt. Hmm, det lär ju inte hända så efter att ha klarat av min träning hjälpligt så ska jag nu trava ner och starta tvättmaskinen för att känna mig något lite produktiv 😉

Solen kom fram och laddade upp batterierna så nu är jag ute i trädgården och grejar. Visserligen lite planlöst alltså inte enligt listan men ändå.. Det som blir gjort blir det och det är mest kroppen som får bestämma så jag inte tar i för mycket och får mera ont för det är lätt hänt om jag blir för entusiastisk. Hmm, ser att mina små emojies visst inte alls ser likadana ut på datorn som i mobilen.. bara så ni vet om något ser skumt ut 😉

Efter att lagt ner arbetet här hemma så gjorde jag en snabb sväng inom hos M. för att ta några bilder i hennes trädgård nu när ljuset var bättre. Där finns ju en oerhörd mångfald på vårblommor så det är svårt att se sig mätt på dem. Men nu är jag minsann hungrig på mat också, så jag är hemma igen och ska kolla om bilderna blev bättre den här gången, så snart som jag fått lite mat i mig!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com