onsdag 17 april 2024

Morgonmys 

Nu var jag bara tvungen att dela med mig av en bild tagen här på morgonkvisten! Det här söta duvparet sitter och njuter av solskenet och småpratar lite i det blommande hängkörsbäret och de är bara så fina 😍

Senast igår så stod jag här och tittade på trädet och tänkte att det hade såklart varit mycket finare om jag hade sågat av den stora döda grenen.. Men tänkte att det kan jag bara inte göra för på den sitter ju alltid duvorna och kelar lite och ett år satt hela familjen där! Och precis som om de hade läst mina tankar så satt de där nu igen, så den får allt vara kvar sen när jag börjar att ta bort allt det vissna som är enklast att se när trädet börjar grönska.

Egentligen så var det mina plantor som jag satte om igår, som jag skulle plåta när jag fick syn på duvorna utanför. På bilderna syns det dahlior, lejongapsrankor, psysalis, flitiga lisa och någon brokbladig kejsarvinda. Fast jag har sått avsevärt mindre än vad jag brukar göra, så har det alltid en tendens att bli mer än vad man tänkt sig. Fast i år startade jag det mesta senare än vanligt så att jag förhoppningsvis inte behöver ha allt inomhus så länge, men man vet förstås aldrig hur vädret kommer att bli.. Några sorter längst ner på sista bilden återstår att plantera om men lejongapen och flitiga lisorna får vänta tills en varmare dag när andan faller på 😉

Idag fastnade jag framför datorn igen med av- och på installationer av program som efter uppdateringar inte längre vill sig.. och ja, det osade nog lite svavel här ett tag, det kände till och med jag men nu funkar det som det ska.

Överansträngde nog hjärnkontoret vid datorn för jag fick huvudvärk som har molat här hela eftermiddagen.. Men nu ska jag se om jag kan "äta bort" den, det kan lyckas..och jodå den försvann.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com