måndag 30 maj 2022

Klockhyacint & trädgårdsröj

En favorit i repris, för den här lökväxten har jag säkert hunnit visa många gånger redan här. Just den rosa står så lägligt till för att fotografera men annars så har jag den även i vitt och i blått fast står inträngda under buskar och är lite svårare att få något så när hyfsade bilder på. 

Annars så har jag slagit personbästa i trädgårdsröj här idag igen och har legat i sen tidigt i morse, puh! Här har det trimmats, sågats och räfsats och det har blivit flera besök med trädgårdsskröfs till återvinningsstationen. Jag har faktiskt inte varit med om det tidigare någon gång att det har vuxit så här ofantligt mycket. Om jag bara klarar att röra mig efter det här slitet imorgon så måste det bli en fortsättning på det här "maratonloppet", så jag hinner få iväg så mycket grenar som möjligt innan bron till Åsen stängs. Jag förstår om det är lite tröttsamt att läsa om, men det är väl i varje fall inte värre än att behöva hålla på med det 😉




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com