Smörgåskrasse & supportkö
Krassen frodas för fullt här och är nog klar att börja skörda om någon dag. Jag ser att jag har väldigt gott om frön, så det är bara att odla på och förbereda ett nytt fat. Man får ut otroligt många sådder bara på en fröpåse och jag har alltid gillat att ha något sådant grönt på mackan eller maten. På danska smörrebröd så har man ofta smörgåskrasse och det både ser fint ut och smakar gott. Sen behöver det ju inte alls vara några flådiga glaskupor utan det går alldeles utmärkt att lägga på ett genomskinligt plasttråg eller plastfilm av något slag. Man blöter bara några lager hushållspapper och lägger på ett fat eller låg skål. Sen strör man på ganska så tätt med frön. Man får hålla lite koll så att det är lagom fuktigt, duscha sådden lite försiktigt med en sprayflaska. Den ska inte torka ut men ska heller inte vara plaskvåt, så ibland behöver man kanske lufta lite genom att lyfta av locket en stund.
Idag kom jag av mig helt och hållet redan i förmiddags, för att det hakade upp sig på internetbanken när jag skulle betala fakturor. Först tjafsade det med en faktura där jag behövde lägga upp en ny betalningsmottagare och då kom inte kontrollrutan fram som man ska scanna av, utan det stod bara och tuggade. Så när jag till sist avbröt den transaktionen så skymtade kontrollrutan förbi och försvann lite retfullt.. Försökte någon gång till men konstaterade sen, att det nog var fel på fakturan som jag fått. Gav mig sen på resten av fakturorna och när jag väl hade skrivit in alla uppgifter och skulle godkänna betalningen, då stannade allt upp. Jag gick igenom allt och kollade så att jag inte hade skrivit någon siffra fel eller så, men nejdå allt stämde. Försökte då få hjälp via chatten som man kan klicka på och beskriva sitt problem och efter en lååång stund (utan att fått ngt svar) så hoppade processen fram ett steg till, så jag fick fram koden jag skulle skriva in. Men då stod det att koden nog var fel fast jag såg att den stämde, men det gick inte att få fram någon annan ens efter idoga försök.. Jag kände verkligen inte för att göra om alltihop igen med dessa idiotlånga ocr-nummer och allt, så jag gav upp och ringde kundservice till sist. 34 stycken i kö före mig och 45 minuter senare så hade jag till sist en dam i luren som givetvis undrade om jag hade gjort allt rätt enligt konstens regler. Sedan sa hon att fast jag hade valt att betala "snarast möjligt", idag den 26, så kunde sista betaldatum som var 31, ligga för nära den 26 för att godtas.. och att det kunde bli så här i februari 😕
Sen föreslog hon att jag skulle lägga in fakturorna en och en och godkänna en i taget, för det måste ju vara något fel inskrivet från någon av dem.. Det gick alltså inte att spara det som jag hade gjort, suck! Men det var bara som så att sen gick det inte att bli av med det som hade lagts in heller utan när jag skulle godkänna en faktura så dök beloppet på allt det andra upp. När hon undrade om jag var verkligen var inloggad och på vilken bank så var jag såå nära att slänga på luren men jag loggade ut ur banken och in igen lite senare och gjorde om allt likadant som innan och helt plötsligt så fungerade det! Så om man vill spara tid och inte bli ordentligt uppretad så är det nog bäst att hoppa över det där med att kontakta supporten..
Den inspelade rösten som hördes när jag ringde upp från början, talade nogsamt och omständligt om att samtalet skulle spelas in och att jag kunde bli uppringd efteråt men jag tror faktiskt inte alls att det var någon där som vill veta vad jag egentligen tyckte om servicen 😒
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Jag blir glad om just du vill skriva en kommentar eller maila mig på pialovelyhome@gmail.com